Friday, December 23, 2011

GABRIEL Photo Contest 2011

Bugün Gabriel isimli magazanin fotograf yarismasi sona erdi. Ben yazimi coktan hazirlamistim, kazanani günün fotografina koyacaktim. Malesef bosa gitti cünkü bu kadar haksizlik olacagini düsünmemistim ve eski yazinin icerigi böyle degildi, mecburen degistirdim. Yarismanin konusu, Gabriel den bir ürün alip onunla kendi stilini yapmak. Yani yarismada hem style hem fotograf degerlendirelicekti. Zaten sonuc tam da bu yüzden sasirtti. Yarismaya ben de katildim, ilk fotograf yarismasi deneyimimdi. Ben zaten kazandim cünkü bu yarisma sayesinde bircok sey elde ettim. Bir sürü sacim oldu mesela Gia saolsun :P Ooondan sonra, animation yapan bi arkadasim oldu, cok iyi bi fotografci arkadasim varmista haberim yokmus, onu ögrendim bu yarisma vesilesiyle ve beraber studyo acacagiz. Anlayacaginiz yarisma sonucundan mutlu olmamain sebebi kaybetmis olmak degil, güzel seyler yazamiyorum cünkü haksizligi görmemek icin aptal olmak gerekir, ki sonunda tartisma oldu ama Gabriel sahibi arkadaslarina japonca bir seyler diyip gitti, "üstünde kiyafet bile olmadigi halde bu kisi stil yarismasinda nasil derece alabilir?"  ya da "Siyah beyaz bir fotograf nasil stil yarismasini kazanabilir" ve benzeri sorulara cevap vermedi. Zaten sahibi japon, tanitan modeller japon, ziyaretcilerin cogu japon, local japonca yazilarla doldu. Bunaltidan birileriyle muhabbet edeyim dedim, kime yazsam ingilizce bilmiyor. Heralde kendi aralarinda takiliyorlar biz de öyle hevesine katildik iste :p Az sonra fotograflardan örnekler koyacagim o zaman daha iyi anlarsiniz, cünkü en styleden anlamayanlar bile haksizlik oldugunu anlayacaktir bunu biliyorum.Soldaki fotoda derece siralamasi var. Fotograf olarak güzeller hepsi, ama style olarak bakarsak.. 1. foto yani 1. olan kisi,  güzel, ama cok siradan ve cok daha iyi fotolar vardi. 2. siradaki zaten neden secildi anlamadim. Siyah beyaz stil yarismasina katilmis diye gülerken 2. oldu. Fotograf olarak güzel ama styleden bahsediyorsak kiyafetlerin önplanda olmasi gerekir. 3. fotograf da öyle, fotograf olarak bakarsak 1. olmaliydi, ama style yok, direkt outfit almis giymis. 4. fotografa kusarim ben. Komple outfit almis giymis o da, kendi yaptigi bi style yok, cantasi bile yok, saclari kiyafete giriyor, fotograf olarak bakinca da vasat. 5. fotograf benim favorilerimdendi ama onun da kiyafeti outfit. Ama yinede ilk siradakilere bakarsak ona da büyük haksizlik var. 6. fotograf en cok tartisilan oldu. Onu degil secmek, görünce kizmak lazim böyle bir fotografla katildigi icin. Style yarismasi diyolar yahu, bi dövme bi piercing var adamda. Halbuki Gabriel den aldigi ürün pantalon, pantalonu görebilen var mi? Fotografa cok basit bir effect vermis. 7. fotograf style olarak iyi denilebilir ama fotograf olarak vasat. 8. fotograf farkli olmus ama style yarismasi, kiyafet ön planda olmali, burada pek belli olmasada fotografa büyük haliyle bakinca görülebilir ki ceketi pantalona girmis. 9. fotograf hakkinda konusmaya bile gerek yok. Siyah beyaz, style yok, fotograf vasat. 10. fotograf tamamen taklit. Taklit diyorum cünkü önce cantasiz ekledi, ben cantali ekleyip "cantasiz style olmaz" yazdiktan sonra degistirdi cantali koydu -.- Saclar falan da bana benzedi zaten. Bu derece aldi ben alamadim yahu. 11. fotograf cok hosuma gitmisti, ama ceket  ve corap zaten outfit. Burada belli olmasa da, küpe ve kolye giymis, kiyafetiyle cok alakasizdi. Yine style yok yani. Son fotograf benim en begendiklerimdendi. Basit dursa da fotograf ve style olarak cok begenmistim. Son sirada olmasi onun icinde haksizlik.

Simdi bakalim derece bile alamayan diger fotograflara...


 Hem style yapip, hem bunu ön plana cikaranlar, yinede derece alamadilar. Özellikle 1. fotonun kazanacagindan o kadar emindim ki.. büyük haksizlik gercekten ya. Sanki biz bilmiyoruz artistik poz verip atarli fotograf yapmayi. Style dediler style nedir bilmeden :D

Bu da benim katildigim fotografim :P
Bütün fotograflara suradan bakabilirsiniz. Bazilarini görmek icin giris yapmak gerekiyor. Kendiniz acip bakin derece alan fotograflara, style arayin :) Bazilarinda kiyafet tam editlenmemis bile.Ceketin bileginden cikan parmaklar, kiyafete giren saclar.. Bu yarismaya daha katilmadan düsünmüstüm ben, söylemistim hatta birilerine, 1. zaten bellidir, digerlerinden de para kazanmak ve reklam yapmak icin yarisma diye bi sey uydurmuslardir belki diye. 100den fazla kisi katildi, herbiri Gabrielden bir ürün ve poz almak zorundaydi. Cok kisi fotografciya cektirip bir de ona para bayilmis. Bazilari model ayarlamis. Ama 1. olan kisi, hem fotografci, hem jürilerden birinin arkadasinin/meslektasinin (ayni markanin modelleri) partneri. Ve yarisma bitti gayet geyik muhabbeti aralarinda. Kisaca 1. zaten belliydi. Geri kalani bilmiyorum ama, özellikle 6. fotografi gördükce keske katilmasaydim diyorum. Gabriel adina büyük rezillik bana göre, bu fotograflari alipta style yarismamizda 1. oldu diyip yayinlamak.
 

No comments:

Post a Comment